Na tento kurz nyní můžete získat příspěvek 100 % ceny v rámci projektu Jsem v kurzu.
Rekvalifikace Obsluha osobního počítače je určená pro pokročilé uživatele kancelářských aplikací, kteří si chtějí doplnit a rozšířit znalosti v oblasti práce s nejnovějšími verzemi aplikací Microsoft Office. Rekvalifikace je zaměřená především na Excel, který je jednou z nejpoužívanějších kancelářských aplikací. Posluchači proniknou i do velmi pokročilých funkcí Excelu. Účastníci se také seznámí s online aplikacemi Microsoft 365 pro zefektivnění spolupráce a komunikace se svými kolegy. Porozumí možnostem ukládání a sdílení dat přes uložiště OneDrive. Zjistí, jak vytvářet formuláře v aplikaci Forms a seznámí se s možnostmi aplikace SharePoint. Zorientují se v prostředí Teams, který je centrem pro týmovou spolupráci. Naučí se v aplikaci Outlook používat pokročilé možnosti e-mailu ve spojení s kalendářem, soukromým a týmovým úkolovníkem (ToDo a Planner). Obsahem kurzu jsou i části zaměřené na pokročilou práci s aplikacemi Word a PowerPoint. Posluchači se seznámí s moderní aplikací Power BI, která je zaměřená na vyhodnocení dat a přípravu interaktivních reportů.
Rekvalifikace je vedená prakticky s velkým důrazem na procvičování. Délka rekvalifikace je 82 vyučovacích hodin + závěrečná zkouška. Kurz je akreditovám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Na kurz můžete získat příspěvek ve výší 100 % od Úřadu práce.
Osnova školení
U individuálního a firemního školení je možné osnovu přizpůsobit.
- Poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, 1 hod
- Word – textové dokumenty, 9 hod
- Pokročilé formátování textu: styly, vlastní styly, víceúrovňové číslování, text ve sloupcích
- Formátování tabulek: styly tabulek, převod mezi textem a tabulkou, integrace s Excel
- Formátování objektů: obrázky, SmartArt, styly objektů
- Práce s dlouhými dokumenty: navigace, osnovy, obsah, rejstříky, ochrana dokumentu
- Sledování změn: revize, komentáře, porovnání dokumentů
- Šablony: použití přednastavených šablon, vytváření vlastních šablon
- Hromadná korespondence: vytvoření hlavního dokumentu, slučovací pole, pravidla sloučení
- Nastavení Microsoft Word: úprava programu, panel Rychlý přístup
- Excel – tabulky, grafy a práce s větším množstvím dat, 30 hod
- Formátování buněk a tabulek: čísla, vlastní formáty, funkce "Formátovat jako tabulku"
- Vzorce a funkce: složitější vzorce, pojmenované oblasti, textové a datumové funkce
- Grafy: typy grafů, pokročilé formátování, grafy v buňkách
- Podmíněné formátování: použití hodnot buňky, vzorce, rychlé styly
- Práce s databázemi: řazení, ověření dat, extrakce jedinečných hodnot, odstranění duplicit
- Kontingenční tabulky: tvorba, filtrace, řazení, průřez, časová osa
- Propojení a integrace: propojení listů a sešitů, import a sloučení dat
- Zabezpečení dokumentu: ochrana listů a sešitů, skrytí vzorců, hesla
- Nastavení Excelu a využití AI: přizpůsobení rozhraní, pokročilé funkce, úvod do AI
- Procvičování: praktické příklady a ukázky využití různých funkcí a nástrojů Excelu
- Power BI – vyhodnocení dat a příprava reportů, 12 hod
- Úvod do Power BI: nástroj, využití, srovnání verzí
- Power BI Desktop vs. Power BI Online: funkce a rozdíly
- Příprava dat: import, datový model, propojení dotazů, formátování
- Základy DAX: základní výpočty a použití
- Motivy: vestavěné motivy, import a přizpůsobení
- Vizuály: typy, výběr dat, formátování, podmíněné formátování
- Sestavy a interakce: filtry, interakce vizuálů, hierarchie, aktualizace
- Publikování a sdílení: publikování na web, sdílení v rámci firmy, mobilní aplikace
- PowerPoint – prezentace, 10 hod
- Rychlé vytváření prezentace: použití šablon, snímky z osnovy, formátování
- Práce s objekty: pokročilé formátování, grafika, SmartArt
- Tabulky a grafy: formátování, pokročilé typy, propojení s Excel
- Efekty a animace: přechody, vlastní animace, zvuk a video
- Příprava před prezentací: skryté snímky, oddíly, vlastní prezentace
- Interaktivní prezentace: hypertextové odkazy, akce, načasování
- Správa prezentací: automatické ukládání, porovnávání verzí, vytvoření videa
- Microsoft 365 - spolupráce a komunikace v týmu (10 hod)
- Seznámení se s prostředím Microsoft 365
- Práce s dokumenty na OneDrive
- Online schůzky a týmová spolupráce v Microsoft Teams
- Email a kalendář v Outlooku
- Správa poznámek v OneNote
- Plánování práce v týmu pomocí Planneru
- Tvorba a správa formulářů v Microsoft Forms
- Správa webů a dokumentů v SharePointu
- Microsoft 365 - Outlook a řízení času (10 hod)
- Používání pokročilých funkcí e-mailu v Outlooku: příznaky, kategorie, pravidla
- Rozšířené hledání a správa složek výsledků v Outlooku
- Nastavení a správa kalendářů v Outlooku: události, schůzky, sdílení
- Organizace úkolů a seznamů v To-Do: tvorba, sdílení, synchronizace
- Správa projektů v Planneru: plány, úkoly, zobrazení, notifikace
- Integrace aplikací Microsoft 365: Teams, OneNote, Planner, Outlook
- Nastavení a přizpůsobení aplikací Microsoft 365 pro efektivní práci
Předchozí znalosti
Verze programu
Otevřené kurzy probíhají na aktuální verzi programu. Lektor po dohodě s účastníky upozorní na rozdíly starších verzí.