Školení Obsluha osobního počítače (pro mírně pokročilé)

Na tento kurz nyní můžete získat příspěvek 100 % ceny v rámci projektu Jsem v kurzu.

Rekvalifikace Obsluha osobního počítače je určená pro mírně pokročilé a samouky v práci s počítačem, kteří si chtějí doplnit a rozšířit znalosti v oblasti práce s nejnovějšími verzemi aplikací Microsoft Office. Účastníci se naučí vytvářet a upravovat různé typy textových dokumentů v programu Word, vytvářet tabulky s výpočty a různé typy grafů, pracovat s rozsáhlými tabulkami a databázemi v programu Excel, vytvářet a upravovat prezentace v programu PowerPoint, využít nástroje Microsoft 365 pro zefektivnění spolupráce a komunikace se svými kolegy, plánovat a efektivně používat online schůzky v Teams, používat elektronickou poštu a pracovat s programem Outlook nebo zaznamenávat a spravovat různé typy poznámek v programu OneNote. Rekvalifikace je vedená prakticky s velkým důrazem na procvičování. Délka rekvalifikace je 81 vyučovacích hodin + závěrečná zkouška. Rekvalifikace je akreditovaná Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy. Na kurz můžete získat příspěvek ve výší 100 % od Úřadu práce.

Osnova školení

U individuálního a firemního školení je možné osnovu přizpůsobit.

  • Poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci (1 hod)
    • Zásady práce s počítačem – sezení u počítače, vhodného osvětlení, přestávky v práci
    • Rizika provozování počítače jako elektrického přístroje
  • Word - textové dokumenty (20 hod)
    • Pokročilé formátování odstavců a textu: odsazení, řádkování, tabulátory, sloupce
    • Styly a šablony: používání stylů, vytváření vlastních šablon, víceúrovňové číslování
    • Záhlaví, zápatí a číslování stránek
    • Tabulky a objekty: tvorba a formátování tabulek, vkládání obrázků a grafů
    • Práce s dlouhými dokumenty: osnovy, obsah, rejstříky, oddíly
    • Sledování změn a revize: revize, komentáře, porovnání dokumentů
    • Hromadná korespondence: vytvoření hlavního dokumentu, slučovací pole
    • Tisk a publikování: nastavení tisku, ukládání do PDF, ochrana dokumentu
    • Nastavení Microsoft Word: úprava panelu nástrojů, pokročilá nastavení
  • Excel - tabulky a grafy (30 hod)
    • Základy formátování v Excelu: formát čísla, vlastní formát, formátování buněk a tabulek
    • Vzorce a funkce: zadávání, úpravy, pojmenování oblastí, textové a datumové funkce
    • Pokročilé funkce: KDYŽ (IF), vyhledávací a matematické funkce, podmíněné formátování
    • Práce s grafy: kombinované grafy, pokročilé formátování, grafy v buňkách
    • Rozsáhlé tabulky a databáze: filtrování, řazení, ověření dat, odstranění duplicit
    • Kontingenční tabulky: tvorba, filtrace, řazení, použití průřezů a časových os
    • Zabezpečení dokumentů: zámek listů, skrytí vzorců, ochrana heslem
    • Nastavení Excelu: panel Rychlý přístup, uživatelský pás karet, dynamické doplňování
    • Procvičování: praktické příklady a ukázky využití různých funkcí a nástrojů Excelu
  • PowerPoint - vytváření prezentací (10 hod)
    • Příprava prezentace a prezentační metody
    • Vytvoření nové prezentace a použití šablon
    • Práce se snímky a jejich rozložením
    • Práce s textem a formátování textových polí
    • Vkládání a úprava objektů, obrázků a SmartArt
    • Práce s tabulkami a grafy
    • Úprava vzhledu prezentace a barevných schémat
    • Použití efektů a animací
    • Příprava a tisk prezentace
  • Microsoft 365 - spolupráce a komunikace v týmu (10 hod)
    • Seznámení se s prostředím Microsoft 365
    • Práce s dokumenty na OneDrive
    • Online schůzky a týmová spolupráce v Microsoft Teams
    • Email a kalendář v Outlooku
    • Správa poznámek v OneNote
    • Plánování práce v týmu pomocí Planneru
    • Tvorba a správa formulářů v Microsoft Forms
    • Správa webů a dokumentů v SharePointu
  • Microsoft 365 - Outlook a řízení času (10 hod)
    • Používání pokročilých funkcí e-mailu v Outlooku: příznaky, kategorie, pravidla
    • Rozšířené hledání a správa složek výsledků v Outlooku
    • Nastavení a správa kalendářů v Outlooku: události, schůzky, sdílení
    • Organizace úkolů a seznamů v To-Do: tvorba, sdílení, synchronizace
    • Správa projektů v Planneru: plány, úkoly, zobrazení, notifikace
    • Integrace aplikací Microsoft 365: Teams, OneNote, Planner, Outlook
    • Nastavení a přizpůsobení aplikací Microsoft 365 pro efektivní práci

Předchozí znalosti

Před školením se předpokládá před začátkem školení je požadována znalost základní obsluhy osobního počítače (základní ovládání operačního systému, práce se složkami a soubory, odesílání a přijímání emailů, základní orientace na internetu).

Verze programu

U firemního a individuálního školení si verzi programu, na které bude školení probíhat, můžete zvolit.
Otevřené kurzy probíhají na aktuální verzi programu. Lektor po dohodě s účastníky upozorní na rozdíly starších verzí.