Školení je určené pro toho, kdo chce umět během několika okamžiků zjistit, jaké jsou přirozeně silné a slabé stránky osoby, se kterou komunikuje. Osobnostní typologie DISC umožní uživateli kohokoliv zařadit do propracovaného systému čtyř osobnostních charakterů s jasně odlišitelnými vlastnostmi chování. Na základě výsledků mnohaletého výzkumu lidského mozku Vás kurz seznámí, jak s pomocí cíleného pozorování rozpoznat z verbálního a neverbálního chování, jaký je kdo typ osobnosti a jak s ním jednat, abyste byl(a) „jeho člověk“. Využití typologie DISC není nijak složité – stačí pochopit pár principů, aplikovat je na své pozorovací schopnosti a již jen trénovat a trénovat...
Osnova školení Osobnostní typologie DISC
U individuálního a firemního školení je možné osnovu přizpůsobit.
- Proces typologizace lidí
- Dvě nejrozšířenější typologie a jejich vlastnosti
- Hippokratova typologie
- MBTI
- Výhody DISC oproti jiným typologiím
- Dvě nejrozšířenější typologie a jejich vlastnosti
- Výzkumy lidského mozku
- Teorie mozkových hemisfér (Roger Sperry)
- Test mozkových hemisfér
- Teorie mozkových kvadrantů (Ned Hermann)
- Úvod do typologie DISC (Robert Rohm)
- Představení behaviorální typologie DISC
- 7 základních charakteristik každého typu
- Technika poznávání druhých
- Poznávací algoritmus DISC typů
- Situační trénink 1:
- poznávání DISC typu - lektor předvádí, účastníci zařazují
- Detailní poznávací „Kuchařka na míru“
- Workshop 1: analýza 3 složek lidské komunikace – odlišnosti DISC typů
- oblast verbální komunikace
- oblast akustických projevů řeči
- oblast neverbální komunikace
- Situační trénink 2:
- jak přizpůsobit prezentaci „uchu“ posluchače podle DISC pravidel
- Workshop 1: analýza 3 složek lidské komunikace – odlišnosti DISC typů
- DISC příručka pro každodenní použití
- Aplikace v osobní rovině (např. jak DISC typ pracuje s informacemi, jak se vzdělává, jak je efektivní, jak plánuje, jak reaguje na stres, konflikty nebo kritiku)
- Aplikace ve specifických rolích – vedoucí, obchodník, rodič (např. jak motivovat který DISC typ, jak zadávat úkoly, jak vést pohovory, jak školit nebo jak který DISC typ motivovat k nákupu)
- Situační trénink 3:
- čeho se vyvarovat u jednotlivých DISC typů, abych je nedemotivoval
- Osobnostní TEST
- zjištění „typologického středu“ každého z účastníků kurzu
- konfrontace výsledku testu s pozorování
- Společné rysy DISC typů
- Workshop 2: aplikace získaných poznatků na „kombinované“ DISC typy