Školení je zaměřené na zefektivnění průběhu porad. Zjistíte, jak zvolit správný typ porady pro danou situaci a jak postupovat, aby přinesla očekávané výsledky. Seznámíte se s postupy, jak řídit porady, aby nikdo neměl pocit, že mu „žere“ čas a že je pro něj použitelný pouhý zlomek prezentovaných informací. Kvalitně vybraná, připravená a zrealizovaná porada odstraní negativní jevy, ke kterým u špatných porad dochází: vyřizovat si pomocí mobilu jiné pracovní (soukromé) záležitosti, nepřipravenost (i chronická) na daný typ porady, špatná práce s časem (účastníci chodí pozdě, nedodržuje se čas na přestávku), nedostatečná včasná informovanost účastníků nebo úplná neznalost tématu plánované porady.
Osnova školení Efektivní porady
U individuálního a firemního školení je možné osnovu přizpůsobit.
- Úvod do problematiky
- 7 typů porad v kostce. jaké mají cíle?
- WebTest: Chyby a nedostatky našich porad
- Vyhodnocení webtestu a určení prioritních témat k dalšímu rozpracování
- Workshop: Zpracování důležitých nedostatků porad
- nápady, jak odstranit konkrétní chyby při realizaci porad
- představy o ideálně vedené poradě
- inspirace lektorem
- Informace, které využijeme při libovolném typu porady
- Co může porada přinést účastníkovi, předsedajícímu a firmě?
- Typy předsedajících poradě – jejich přednosti, nedostatky a způsoby, jak je ovlivnit
- Typy účastníků porad – jejich přínosy, rizika a způsoby, jak je uřídit
- Průzkum: Jaké typy porad u Vás ve firmě probíhají a jakých se účastníte?
- Tématický Blok slouží k zaměření dalšího průběhu kurzu „na míru“
- Volitelný Výběr z následujících typů porad
- Periodicky se opakující porady
- Manažerská porada (běžná agenda vedení firmy)
- Provozní porada (rozdělování práce podřízeným)
- Projektová porada (kontrola správnosti realizace projektu)
- Porady, které jsou situačně ovlivněné
- Operativní porada (něco se pokazilo, rychle to opravme)
- Krizová porada (něco hoří, pojďme to uhasit, než dojde k nejhoršímu)
- Kreativní porada (dělejme věci jinak)
- Strategická porada (dobijme další trhy, předhoňme konkurenci)
- Periodicky se opakující porady
- Jednotlivé fáze efektivní porady
- Příprava porady – vedení a členové porady, role při poradě, podklady, informovanost
- Úvod – zápis porady, kontrola úkolů, prezentace informací, analytická část
- Efektivní jádro - struktura diskuse, skupinové techniky, nápravná opatření
- Průběžné korekce - řízení konfliktů, zpětná vazba
- Závěr - stanovení strategií, přijímání rozhodnutí, vyhodnocování porady
- Modelový trénink
- Příprava a realizace vybraného typu porady