Školení Obsluha osobního počítače (pro pokročilé, Excel)

Rekvalifikace Obsluha osobního počítače je určená pro pokročilé uživatele kancelářských aplikací, kteří si chtějí doplnit a rozšířit znalosti v oblasti práce s nejnovějšími verzemi aplikací Microsoft Office. Rekvalifikace je zaměřená především na Excel, který je jednou z nejpoužívanějších kancelářských aplikací. Posluchači proniknou i do velmi pokročilých funkcí Excelu. Účastníci se také seznámí s online aplikacemi Microsoft 365 pro zefektivnění spolupráce a komunikace se svými kolegy. Porozumí možnostem ukládání a sdílení dat přes uložiště OneDrive. Zjistí, jak vytvářet formuláře v aplikaci Forms a seznámí se s  možnostmi aplikace SharePoint. Zorientují se v prostředí Teams, který je centrem pro týmovou spolupráci. Naučí se v aplikaci Outlook používat pokročilé možnosti e-mailu ve spojení s kalendářem, soukromým a týmovým úkolovníkem (ToDo a Planner). Obsahem kurzu jsou i části zaměřené na pokročilou práci s aplikacemi Word a PowerPoint. Posluchači se seznámí s moderní aplikací Power BI, která je zaměřená na vyhodnocení dat a přípravu interaktivních reportů. Rekvalifikace je vedená prakticky s velkým důrazem na procvičování. Délka rekvalifikace je 82 vyučovacích hodin + závěrečná zkouška. Kurz je akreditovám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Na kurz můžete získat příspěvek ve výší 100 % od Úřadu práce.

Osnova školení

U individuálního a firemního školení je možné osnovu přizpůsobit.

    • Poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, 1 hod
    • Word – textové dokumenty, 9 hod
      • Pokročilé formátování textu: styly, vlastní styly, víceúrovňové číslování, text ve sloupcích
      • Formátování tabulek: styly tabulek, převod mezi textem a tabulkou, integrace s Excel
      • Formátování objektů: obrázky, SmartArt, styly objektů
      • Práce s dlouhými dokumenty: navigace, osnovy, obsah, rejstříky, ochrana dokumentu
      • Sledování změn: revize, komentáře, porovnání dokumentů
      • Šablony: použití přednastavených šablon, vytváření vlastních šablon
      • Hromadná korespondence: vytvoření hlavního dokumentu, slučovací pole, pravidla sloučení
      • Nastavení Microsoft Word: úprava programu, panel Rychlý přístup
    • Excel – tabulky, grafy a práce s větším množstvím dat, 30 hod
      • Formátování buněk a tabulek: čísla, vlastní formáty, funkce "Formátovat jako tabulku"
      • Vzorce a funkce: složitější vzorce, pojmenované oblasti, textové a datumové funkce
      • Grafy: typy grafů, pokročilé formátování, grafy v buňkách
      • Podmíněné formátování: použití hodnot buňky, vzorce, rychlé styly
      • Práce s databázemi: řazení, ověření dat, extrakce jedinečných hodnot, odstranění duplicit
      • Kontingenční tabulky: tvorba, filtrace, řazení, průřez, časová osa
      • Propojení a integrace: propojení listů a sešitů, import a sloučení dat
      • Zabezpečení dokumentu: ochrana listů a sešitů, skrytí vzorců, hesla
      • Nastavení Excelu a využití AI: přizpůsobení rozhraní, pokročilé funkce, úvod do AI
      • Procvičování: praktické příklady a ukázky využití různých funkcí a nástrojů Excelu
    • Power BI – vyhodnocení dat a příprava reportů, 12 hod
      • Úvod do Power BI: nástroj, využití, srovnání verzí
      • Power BI Desktop vs. Power BI Online: funkce a rozdíly
      • Příprava dat: import, datový model, propojení dotazů, formátování
      • Základy DAX: základní výpočty a použití
      • Motivy: vestavěné motivy, import a přizpůsobení
      • Vizuály: typy, výběr dat, formátování, podmíněné formátování
      • Sestavy a interakce: filtry, interakce vizuálů, hierarchie, aktualizace
      • Publikování a sdílení: publikování na web, sdílení v rámci firmy, mobilní aplikace
    • PowerPoint – prezentace, 10 hod
      • Rychlé vytváření prezentace: použití šablon, snímky z osnovy, formátování
      • Práce s objekty: pokročilé formátování, grafika, SmartArt
      • Tabulky a grafy: formátování, pokročilé typy, propojení s Excel
      • Efekty a animace: přechody, vlastní animace, zvuk a video
      • Příprava před prezentací: skryté snímky, oddíly, vlastní prezentace
      • Interaktivní prezentace: hypertextové odkazy, akce, načasování
      • Správa prezentací: automatické ukládání, porovnávání verzí, vytvoření videa
    • Microsoft 365 - spolupráce a komunikace v týmu (10 hod)
      • Seznámení se s prostředím Microsoft 365
      • Práce s dokumenty na OneDrive
      • Online schůzky a týmová spolupráce v Microsoft Teams
      • Email a kalendář v Outlooku
      • Správa poznámek v OneNote
      • Plánování práce v týmu pomocí Planneru
      • Tvorba a správa formulářů v Microsoft Forms
      • Správa webů a dokumentů v SharePointu
    • Microsoft 365 - Outlook a řízení času (10 hod)
      • Používání pokročilých funkcí e-mailu v Outlooku: příznaky, kategorie, pravidla
      • Rozšířené hledání a správa složek výsledků v Outlooku
      • Nastavení a správa kalendářů v Outlooku: události, schůzky, sdílení
      • Organizace úkolů a seznamů v To-Do: tvorba, sdílení, synchronizace
      • Správa projektů v Planneru: plány, úkoly, zobrazení, notifikace
      • Integrace aplikací Microsoft 365: Teams, OneNote, Planner, Outlook
      • Nastavení a přizpůsobení aplikací Microsoft 365 pro efektivní práci

Předchozí znalosti

Před školením se předpokládá pokročilejší znalost práce s aplikacemi Excel, Word a PowerPoint.

Verze programu

U firemního a individuálního školení si verzi programu, na které bude školení probíhat, můžete zvolit.
Otevřené kurzy probíhají na aktuální verzi programu. Lektor po dohodě s účastníky upozorní na rozdíly starších verzí.