Školení Autodesk 3ds Max základní je vhodné pro architekty, designery, návrháře a tvůrce her. Posluchači se seznámí s prostředím 3ds Max, naučí se orientovat v prostoru, prohlížet 3D modely, vytvářet modely pomocí úpravy základní objektů, pomocí NURBS křivek a polygonového modelování. Vyzkouší si různé postupy modelování na řadě příkladů. Posluchači se naučí přiřadit objektu materiál, naučí se nastavit osvětlení, vytvořit jednoduchou animaci a výsledný model vyrenderovat.
Osnova školení 3ds Max základní
U individuálního a firemního školení je možné osnovu přizpůsobit.
- Úvod do práce ve 3ds Max
- Možnosti a ukázky použití 3ds Max v praxi
- Uživatelské rozhraní 3ds Max
- Pohyb v prostoru, práce s výřezy (pohledy)
- Způsob zobrazení objektů
- Základy modelování a editace objektů
- Souřadnicové systémy
- Vytváření základních 2D a 3D objektů
- Výběr objektů
- Posun, otočení a změna velikosti objektu
- Kopírování, klonování a zrcadlení objektů
- Práce s poli
- Zarovnání objektů
- Nástroje přesného konstruování
- Modelování objektů
- Vybrané modelovací techniky (Patch, Poly)
- Modelování prostřednictvím plátové geometrie
- Symetrické modelování z křivek
- Polygonové modelování
- Základní modelovací postupy
- Materiály a textury
- Materiály
- Textury, mapování
- Editor materiálů
- Přímé osvětlení
- Standardní světla
- Fotometrická světla
- Stíny
- Světla Sky (obloha) a Sun (slunce)
- Světlo Ambient
- Nepřímé osvětlení
- Využití nepřímého osvětlení v mental ray
- Kamery a jejich nastavení
- Základy animace
- Nastavení parametrů animace
- Animace pohybu kamery
- Renderování
- Algoritmy renderování
- Souborové formáty pro renderování
- Renderovací moduly